17 Şubat 2015 Salı

ORANGUTANLARIN KABUSU :NUTELLA

Orangutanların Acısı

Arkadaşlar bugün sizlere çevre ile ilgili bir konudan bahsetmek istiyorum.Biliyorsunuz ben hemşirelik bölümü okuyorum geçen dönem Çevre Sağlığı dersimizde ödevimiz vardı.Bizim seçtiğim konu bu oldu şimdi de size bunun detaylarından bahsetmek istiyorum.




Hepimizin bayılarak yediği,o kahvaltılarımızın kralı,masalarımızın baş tacı olan nutella aslında hayvanlara neler yapıyor bir bilseniz.Aslında sorun dolaylı yoldan nutellada



Bu yağın doğal kaynağı Endonezya ve Malezya'yadaki yağmur ormanlarında yetişen bir bitkiden elde ediliyor.Fakat yağ artık çok az tükenmek üzere.Ve bu yağı birçok çikolata firması kullanıyor.İşte bayıldığımız nutellanın şifresi bu arkadaşlar PALM OİL.


İşte sorun burada başlıyor.Palm oil orangutanların birincil besin kaynağıdır.Özellikle hamile olan orangutanlar bu besini gebelik dönemlerinde mutlaka tüketmelidir.Burdaki tehdit sorunu ise nesil tükenmesidir.Şuanda bu besin kaynağına orangutanların erişim alanı yok denecek kadar az.Çünkü ithalatçı firmalar besini tamamen doğal alanlardan arındırmış durumda.Bu yüzden orangutanlar yiyecekleri gereken besine ulaşamıyorlar.



Durumlar böyle millet..Benden söylemesi..Ben bilgilendirmek istedim duyarlı insanları :)



Teklif Var Israr Yok



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder