14 Şubat 2016 Pazar

SEVGİLİLER GÜNÜ - Son Dakika Taktikleri


Merhabalar benim sevgi pötürcüklerim :)
Yaaa tamam tamam biraz geç bi yazı oldu ama aklıma hiç bişi gelmedi yazacak. Son ana kalınca neler çıkıyormuş onu da görmüş oldum. En pratik olarak aklıma gelen hediye kartı ve mideden geçecek yollara yardım oldu.




Öncelikle kartlardan bahsedelim. Ben içimden geleni yazdım tabi biraz da işin içine espri kattım (huyumdur). Sonra kart yapmak yerine bunu dedim çerçeveye koyayım ben bu da farklı olsun :)


Aslında bu fotoğraftakine pek benzemesede benim amacım size zaten fikir vermek yani dimi :) Elimden geldiğince benzetmeye çalıştım. Daha kaliteli ürün olsaydı elimde maalesef son dakikada bulduğum için ortaya bu çıktı.


MMMMMMM......
Çikolataya bayılıyorummm. Bu da benim gibi çaklıt sevenlere :) Öncelikle hayatımda yaptığım en pratik kek olduğunu itiraf edeyim. Mikrodalgada 1,5-2 dk arası en yüksek derecede pişiyor kendileri.

Malzemelerine bakalım;
  • 1/4 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao (ben 1 kullandım size kalmış )
  • 2-4 yemek kaşığı şeker
  • bir tutam tuz
  • 1 yumurta (bence fazla gibi isterseniz yumurtayı çırpıp yarısını katabilirsiniz )
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 3 yemek kaşığı erimiş tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 1 yemek kaşığı çikolata parçası
  • 1 yemek kaşığı soğutulmuş kahve


Haydi bitirelerim şu işi ;

Önce un, kakao, şeker ve tuzu bi kupada karıştırıyoruz. Daha sonra içine yumurta, süt, vanilya ve yağı ekliyoruz. İçinde topak kalmasın hanımlar güzelce karıştırın. Çikolata parçalarını kek hamurunun ortasına ekleyelim üzerine de pişirip soğuttuğumuz kahveyi koyalım.Veee Mikrodalga son dereceye 2 dakikaya ayarlayım. 

Ta Daaaa :) En pratik kekimizin kokusu harika.... Şans bizden yana ki sevgililer günü pazar. Tatil günü bi kupa keki güzel bir kahveyle paylaşabilirsiniz :) romantik dakikalar)


Bir diğer pratik ama aşk kokan sevimli minnoş beş çayı aperatifi :)

Tabiki bu da basit benden öyle çetrefilli tarifler beklemeyin lütfen. Nerde öyle kadınbudu köfte, mücver dolması falan :D Kek ve patates :) 
Ama tabi ki aşkla yapıyoruz tüm bunları işin sırrı o hayatım :)

Patatesleri kabukları ile birlikte güzelce yıkayıp arındırıyoruz.Daire şeklinde kestikten sonra kalpli bir kurabiye kalıbı ile şeklimizi verip düzeltiyoruz.Üzerine nasıl arzu ederseniz o şekilde süsleyebilirsiniz.En son biraz yağ ve tuz dolandırıp fırında pişiriyoruz. 180 derece fırında yaklaşık 50dk gibi sürüyor. Bizim patatesler nazlı çıkmış olabilir orasını bilmiyorum :)


Ayyy vallahi benden bu kadar pötürcükler. Gerisi sizin marifetinize ve hayal gücünüze kalmış. Bi nebze de olsa fikir verdiysem ne mutlu bana..

AŞK KOKAN GÜNLERİNİZ OLSUN EFENİM 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder